Zenetanárként a legfontosabb számomra, hogy a növendéknek a zenetanulás folyamata örömet okozzon, önbizalma növekedjen. A dallamokat, ritmust, magát a zenét eszközként is használom a lélek gyógyításához, önismerethez, a személyiség és kreativitás fejlesztéséhez.
Növendékeim között az óvódás korúaktól, a nyugdíjasokig szinte minden korosztály megtalálható. Felvételire való felkészítés, újrakezdés, tudás frissítése, hobbi zenélésre, a zenén keresztül kikapcsolódásra is van lehetőség.
A zeneoktatáson belül a terápiás módszer lehetőséget teremt, hogy értelmileg akadályozottak, testi-lelki zavarral élők is megtapasztalhassák a zene felszabadító erejét, fejlesztő hatását.
Az óráim a növendék személyiségét, adottságait figyelembe véve vannak felépítve. A személyre szabott gyakorlatokkal, és technikákkal a tanuló könnyedén el tudja sajátítani mind a hangszeres, mind az elméleti tudást.
A zenés-fejlesztő foglalkozás során a gyermekek játékos, sok mozgással kísért, zenei élménnyel gazdagodhatnak.
Az élményközpontú pedagógiai program Kodály Zoltán koncepciójára épül, de fellelhető benne néhány zeneterápiás elem is, amely által a gyermekek számára könnyebben befogadhatóbbá válik a zene. A terápiás elemek használata lehetőséget biztosít arra, hogy a különböző fejlesztési célok a gyerekek számára ösztönző és érdekes tevékenységeken keresztül valósuljanak meg. A zenés foglalkozások hangszerrel, élő hangszerjátékkal zajlanak. A gyermekek nem csupán a hangszerek hangját, hanem anyagát, működését, működtetését is megtapasztalják. A foglalkozások során lehetőség van arra is, hogy a gyermekek is kitaláljanak és készítsenek hangszereket. Az éneklés, a zenére való mozgás, improvizáció mellett, számos műfajjal ismerkedhetnek meg.
Célok:
• a zene megszerettetése
• a zene befogadására való képesség megalapozása
• zenei anyanyelv ápolása
• személyiség fejlesztés a zene eszközével
• zenei készségek, képességek fejlesztése